Fittsimpas Chillibananmacka!

Tänkte att jag kan dela med mig av mina godaste recept då och då.

Här kommer min frukost som jag lagade varje morgon i hela årskurs 8, något annat gick inte att äta.

Till detta behöver du:
  • Vitt bröd
  • Smör
  • Skinka
  • Thai-sweetchilli sås
  • Banan
  • Smörgåsjärn (Jag har dock inget sådant, men en OBH-Nordica grill går lika bra. Eller våffeljärn.)

Ta och bred på smör på ena sidan av det vita brödet och lägg dom parvis på varandra med smörsidan inåt.
Släng på en liten ostskiva, skinka och fyra skivor banan. I mitten av bananerna sprutar du på lite Thai-sweetchilli sås.

Sedan täcker du över bananerna och såsen med några ostskivor till.


Nu tar du isär mackorna och lägger den skivan som var överst, underst i järnet så att det blir två smörsidor utåt när man grillar.På så sätt blir det en finare yta (CRISPY!).


När de har fått en fin färg så sätter du dig på gräsmattan och sväljer ner mackorna med ett glas kall O'boy!


Ta och testa själv och berätta hur det smakade. Munknulls-garanti!


Kommentarer
Postat av: marcus

bögig smörgås

2008-05-28 @ 17:21:16
Postat av: linusssss

HAHAHAHAHAHAHAA .. ska döda dig nästa gång, love u... munknullsgaranti

2008-05-28 @ 20:13:35
Postat av: sara osman

banan och sweetchilli-sås? nasty... snacka om anti-klimax.

jag refererar till marcus

2008-05-31 @ 23:31:23
URL: http://saraosmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0